‫תגובות לפוסט: "האמנם "גלינו מארצנו"? מיתוס, דמיון והיסטוריה"‬ http://university.tzachinoy.com/?p=677 ‫מביאים את האוניברסיטה אליך‬ Mon, 24 Feb 2014 20:10:36 +0000 hourly 1 http://wordpress.org/?v=3.0.1 ‫מאת: שמעון‬ http://university.tzachinoy.com/?p=677#comment-1183 ‫שמעון‬ Mon, 04 Nov 2013 23:01:22 +0000 http://university.tzachinoy.com/?p=677#comment-1183 ‫יואיל הפרופ׳ הנכבד לעגן את התזה שמעולם לא גלינו מארץ ישראל - היות וזו לא הייתה דרכם של הרומים להגלות עמים -. בעיר הרומית Aquincum שבפאתי בודפשט נמצאו ראיות על נוכחות יהודית. מאוחר יותר הוכח שיהודים שמשו ספקים ללגיונות הרומים שהגיעו לעמק הקרפאטים. האם יהודים אלו הגיעו משום מקום, האם הם יצאו מרצונם את ארצם כי ״הבטיחו״ להם ג׳וב כספקי הצבא הרומי? העובדה שיוספוס לא הזכיר הגלות בכתביו אינה מוכיחה שלא הוגלו מארצם, כאיש אמונו של פלויוס וטיטוס, הוא היה עיתונאי/ riporter מטעם. יתכן ועד חורבן הבית הרומים לא נקטו בהגלייה אך זה לא אומר שאסור היה להם לשנות טקטיקה אפילו אם חד- פעמית. ״ יראו ויראו״. אין לי ספק שהפרופ׳ יודע היסטוריה היטב, הבעיה היא איך הוא מסביר אותה...כעת תאגיד אנטישמי כ-B.B.C נעזר בפרושו של הפרופ׳ ומקיש מתוכם בהחלטיות, שהיות ומעולם לא הוגלנו מארצנו, הפלשטינים הם צאצאי היהודים מתקופת המקדש השני. פרופ׳ יקר, בחלומותיו הרטובים ביותר לא חלמה הנהלת ה- B.B.C על ״מתנה״ יפה יותר מאשר נתת בידיהם, עלה והצלח.......‬

יואיל הפרופ׳ הנכבד לעגן את התזה שמעולם לא גלינו מארץ ישראל – היות וזו לא הייתה דרכם של הרומים להגלות עמים -. בעיר הרומית Aquincum שבפאתי בודפשט נמצאו ראיות על נוכחות יהודית. מאוחר יותר הוכח שיהודים שמשו ספקים ללגיונות הרומים שהגיעו לעמק הקרפאטים. האם יהודים אלו הגיעו משום מקום, האם הם יצאו מרצונם את ארצם כי ״הבטיחו״ להם ג׳וב כספקי הצבא הרומי?
העובדה שיוספוס לא הזכיר הגלות בכתביו אינה מוכיחה שלא הוגלו מארצם, כאיש אמונו של פלויוס וטיטוס, הוא היה עיתונאי/ riporter מטעם. יתכן ועד חורבן הבית הרומים לא נקטו בהגלייה אך זה לא אומר שאסור היה להם לשנות טקטיקה אפילו אם חד- פעמית. ״ יראו ויראו״. אין לי ספק שהפרופ׳ יודע היסטוריה היטב, הבעיה היא איך הוא מסביר אותה…כעת תאגיד אנטישמי כ-B.B.C נעזר בפרושו של הפרופ׳ ומקיש מתוכם בהחלטיות, שהיות ומעולם לא הוגלנו מארצנו, הפלשטינים הם צאצאי היהודים מתקופת המקדש השני. פרופ׳ יקר, בחלומותיו הרטובים ביותר לא חלמה הנהלת ה- B.B.C על ״מתנה״ יפה יותר מאשר נתת בידיהם, עלה והצלח…….

]]>